Bari Naplója

Van egy kis szállodánk Noszvajon a Nomád Hotel. Ahhoz épp elég nagy, hogy az egész családom napi 24 órában lekösse. A vendéglátás nem is olyan egyszerű, mint azt sokan gondolják és a családtagjaim sem :) Hát erről írok... www.nomadhotel.hu

Friss témák

  • Bari490: Kedves Virág! Tökéltes befogadók vagyunk! Szívesen örökbefogadjuk a bárányaidat! Nálunk elférnek... (2013.11.14. 08:51) A bárányok nyaralnak
  • Barchoba: Szia Bari! Olvastam a naplódat, és nagyon tetszik a Stílusos Vidéki Szállodák Baráti Szövetsége öt... (2010.08.27. 09:10) Amikor egy álom valóra válik
  • NyergesLovas: Szia Bari! Tomi vagyok , kissé pocakos, alig használt, 44! Várom a fényképeket!!!! (2010.04.28. 20:11) Vulkán történetek
  • HIBU: Szia Bari! Petya vagyok, minket Ági és Geri invitált le Hozzátok, most vasárnapra. Gratulálunk, e... (2010.04.06. 14:39) Vakond kaland
  • annamarie: Na hát, ilyen szakkommentátorral nem nehéz helyszínt választani... :-)) A Csutorás Pincészet reme... (2009.10.16. 12:41) Újraértékelnék: Bocsánat Szépasszony Völgy

Utolsó kommentek

  • Bari490: Kedves Virág! Tökéltes befogadók vagyunk! Szívesen örökbefogadjuk a bárányaidat! Nálunk elférnek... (2013.11.14. 08:51) A bárányok nyaralnak
  • Fiorella: Kedves Bari! Elég régi a bejegyzés... én is úgy jártam mint Te... volt egy, majd két bárányom, azt... (2013.11.13. 18:59) A bárányok nyaralnak
  • Barchoba: Szia Bari! Olvastam a naplódat, és nagyon tetszik a Stílusos Vidéki Szállodák Baráti Szövetsége öt... (2010.08.27. 09:10) Amikor egy álom valóra válik
  • grivesztábornok: (heee,Lui:this is the beginning of beautiful friendship------) (2010.07.22. 21:27) Amikor egy álom valóra válik
  • NyergesLovas: Szia Bari! Tomi vagyok , kissé pocakos, alig használt, 44! Várom a fényképeket!!!! (2010.04.28. 20:11) Vulkán történetek
  • Utolsó 20

Borajánló tréning

2009.05.19. 19:47 | Bari490 | Szólj hozzá!

Nem, ez nem a legújabb csomagajánlatom, hanem én vettem részt rajta. Az Egri Borút Egyesület szervezésében kb. 20-an voltunk részesei az oktatásnak. A cél a kultúrált borfogyasztás szakmai megalapozása. Azaz nehogymá a vendég többet tudjon a borról , mint mi. Fantasztikus kezdeményezés szerintem, ráadásul maga az oktatás is nagyon színvonalas és érdekes volt.

Én vagyok olyan szerencsés, hogy rengeteg pincészetet végigjártam ( és ittam ) már, sőt sok borászt ismerek személyesen, de a tanulóimtól tudom, hogy a vendéglátóipari iskolában egyelőre ott tartunk, hogy van vörös bor meg fehér bor... Rozéról már szó sem esik. Mindez Egerben! / Azt azért nem zárom ki , hogy a tanulóim esetleg hiányoztak valamilyen okból kifolyólag a rozés óráról, de amikor én próbáltam némi képet alkotni a fejecskéjükben a helyről ahol élnek,nagyon nagy kerek szemekkel néztek rám/

Mondjuk az "osztály" azért nem csak úgy véletlenszerűen lett összeszedve. Szerintem én voltam az egyetlen szakképzetlen borpincér a csapatban. Ezt látványosan be is bizonyítottam egy palack kinyitásával. Életemben 2x használtam "drékót". Ez volt a második eset. Asszem mindenki látja maga előtt a képet.... Lányos zavaromban aztán már a többi kötelező showelemet is elég hanyagul kezeletem. Valszeg az összes hibát elkövettem amit lehet, így rajtam azonnal be lehetett mutatni a "Hogyan ne bontsunk bort a vendégnek" című fejezetet. Számomra a legtanulságosabb azonban az volt, hogy a saját kóstoló poharamba nem csak egy jelképes menyiséget öntöttem, ahogy az a nagy könyveben meg vagyon írva, hanem ahogy azt én itthon a gyakorlatban csinálom...úgy egy pohárnyit:))) és közben viccesen éreztem magam, ahogy kicsit meghajolva bemutatom a bort és nem a pult vagy az asztal szélén ülök és csacsogok....

Úgyhogy most gyakorolhatok éjt nappalá téve, mert rendes papírom van róla, hogy tudok dugót húzni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bari.blog.hu/api/trackback/id/tr81132078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: egri borút egyesület borajánló tréning
süti beállítások módosítása